• 02.02.2017, 17:35

Min fremgang: 2012 - 2017


Nå syns jeg det er på tide å starte med å fortelle om prosessen min i forhold til trening, og vise deg før og etter-bilder. Dette blogginnlegget er ikke for å skryte om meg selv eller for å få skyhøye kommentarer, dette er for å dele min fremgang på bloggen og eventuelt inspirere andre når det gjelder trening. Beklager på forhånd om teksten blir lang.

Først vil jeg si at jeg ikke hadde noe form for muskler i 2012, jeg var bare slank. På denne tiden fokuserte jeg mest på å ha flat mage som overhode mulig og samtidig være tynn. Ikke noe mer enn det. Jeg var så kroppsfiksert, at jeg trodde at det å veie lite som mulig var fint. Etter hvert ble jeg undervektig i en lang periode på grunn av personlige årsaker som skjedde i privatlivet mitt. Jeg hadde det ikke så bra for å si det kort. Mitt syn på trening forandret seg med tiden, og da var det stram kropp, men markerte muskler, som var tingen i 2013, med blandet kosthold. Jeg hadde egentlig lite peiling om kosthold og trening, og jeg tok det ikke seriøst.

CREATOR: gd-jpeg v1.0 (using IJG JPEG v80), quality = 99

Fra 2013 til og med 2015 var det mye opp og ned med treningen med blandet kosthold. Det var noen perioder der jeg var veldig motivert og skulle klare å nå målene mine, mens andre perioder ga jeg blanke f. I 2016 begynte jeg gradvis å trene meg oppover - fra undervektig til normalvektig da jeg begynte å spise mer og i tillegg trene. Jeg begynte å få mer forståelse om hva som er riktig og ikke i forhold til kosthold og treningsøvelser, men jeg hadde ikke satt noen mål enn å gå opp i vekt. Etter jeg nådde målet, så gikk motivasjonen til trening gradvis ned, tok ikke det så seriøst lengre.

Etter bruddet mellom eksen og meg, fikk jeg plutselig lysten til å trene igjen. Det sa bare poff, og denne gangen har jeg gjort det riktig! Jeg bestemte meg for å sette mine mål for min egen kropp da jeg vet jeg ikke kan sammenligne min egen med andres. Det skal man rett og slett ikke gjøre for alle har forskjellige kroppsbygninger og man kan ikke garantere at din kropp vil se prikk lik som inspirasjonen din. Jeg begynte å spise sunt og trene fast i desember og har gjort dette siden da, og jeg har allerede begynt å se fremgang, spesielt magen min da jeg trener mage hver eneste dag i 5 dager, faktisk.



2012 ⟩ 2017 - 5 år i mellom

Hemmeligheten bak dette bildet fra 2012 var at jeg strammet magen min, fordi jeg hadde oppblåst mage. Dette er faktisk sannheten, så man kan se at jeg ikke hadde noe form for magemuskler i 2012. Bare slank, rett og slett. Til høyre ble tatt på tirsdag, så disse bildene er 5 år i mellom. Nå har jeg bare trent snart i 2 måneder, og likevel har flere sett forskjellen. Slike tilbakemeldinger og komplimenter får motivasjonen min til å stige høyere opp, og jeg blir så glad å få høre det, for da har jeg gjort noe riktig. Jeg er på god vei til å oppnå magen jeg ønsker. Når det gjelder resten av kroppen, så har jeg en del igjen til jeg er fornøyd med innsatsen min. Motivasjonen er på topp, og jeg skal klare å nå mine mål for min egen kropp! For å nevne målene mine for min egen kropp, så ønsker jeg å oppnå en sterk og sunn kropp, det vil si at jeg ønsker å bygge opp muskler og i tillegg spise sunt. Trening og sunn kosthold er godt for deres egen helse. Inkludert min.

Victoria Larsen

02.02.2017 kl. 17:39
Så utrolig flott du er! Uansett :)

Hege Kristin

02.02.2017 kl. 21:35
flink! :)

Janne

02.02.2017 kl. 21:58
så flink du er!

Iselin Renée

03.02.2017 kl. 10:02
Så flink du er :)

milan

03.02.2017 kl. 16:09
ikke verst, ikke verst ;)
sara

Velkommen til min blogg! Jeg heter Sara, er 22 år og kommer fra Ålesund. Nå bor jeg i Molde, da jeg studerer vernepleien på Høgskolen i Molde. Jeg blogger for det meste om det som faller meg inn. Det kan være alt fra hverdagsinnlegg, til innkjøp, tips, temaer og anbefalinger.

Search

Bloggdesign

hits